Groepslessen

Samba-ritmes met een glimlach. Deze opzwepende work-out op Braziliaanse muziek verbetert jouw conditie, coördinatie en ritmiek.

Dinsdag (19u) – Mano

Ballet Fit is een laagdrempelige en energieke workout die Ballet-Pilates en Yoga combineert. Vloeiende bewegingen worden gecombineerd met isometrische krachttraining en stretchoefeningen die de spieren telkens opnieuw een stukje verlengen. Je ontwikkelt slanke gespierde armen, stevige billen, sterke buikspieren en een elegante lichaamshouding. Deze les is makkelijk te volgen en geschikt voor alle leeftijden en vraagt geen dansachtergrond.

Zondag (9u30) – Svetla

De klassieker om je Buik-Billen-Borst te verstevigen. De oefeningen worden zó geselecteerd dat je het zeker zal “voelen” op de juiste plekken. Word sterker en strakker met de nieuwe les van Katrien!

Vrijdag (10.30)- Katrien

Spierversteviging en cardio-oefeningen op hippe muziek. Een dynamische les met eenvoudige doch expressieve choreografieën. Geen gewone work-out maar een straffe training met een hoge FUN-factor! geschikt voor iedereen!

Woensdag (10u30) – Katrien

Een full body work-out voor een strak lichaam, krachtige flexibele spieren en een betere conditie! BBB in een modern jasje.

Woensdag (18u30)  en  (19u30) – Barbara

Maandag (11u) -Barbara

Cardio-toestellen wisselen af met kracht oefeningen onder begeleiding van een sportcoach! Wil je fitnessen onder begeleiding? Dit is het uur wanneer je in de fitness@The Park moet zijn! Je wordt naar jouw volgende fitnessniveau gebracht door onze sportcoach van dienst.

Donderdag (19u)- Bruno

Pilates in vloeiende bewegingen op muziek – enige ervaring helpt om met gemak te kunnen volgen maar ook geschikt voor beginners.

Maandag (19u30) – Didi

Full Body Stretching

Om zijn danspresaties op niveau te houden, stretcht onze danser en choreograaf Mano Amaro zijn spieren elke dag. In deze les, begeleid door ontspannende soundscape muziek, werk je aan je spieren om ze soepel en lenig te houden. Door te stretchen maak je spieren langer, minder stijf en voorkom je blessures. Dit is noodzakelijk aangezien je spieren de neiging hebben te verkorten door training, overbelasting of lange zitperiodes. Op een voorzichtige manier worden goed gekozen rekoefeningen uitgevoerd en wordt nauwkeurig gelet op een correcte houding. Toegankelijk voor alle leeftijden.

NIEUW vanaf 9/9/19

Maandag 18u30 (Mano)

Mindful pilates

Didi introduceert een nieuwe en unieke combinatie van Mindfulness en Pilates in een les! Je verbetert niet enkel je houding en spierkracht maar ook je concentratievermogen en lichaamsbesef. Je leert te focusen op de uitvoering, de positie en het ervaren van de beweging maar ook op het loslaten van je prestatiedrang en accepteren van je granzen. Je registreert meer door trager en nog bewuster op je beweging te letten. Je leert luisteren naar je lichaam en naar je innerlijke sensaties en wordt uitgenodigd te observeren, te ervaren en te voelen wat je doet. Op deze manier wordt je bewuster van je lichaam in je dagelijks leven.

Vanaf 9/9/19

Zaterdag (12u)- Didi

Voor de durvers: intensieve outdoor work-out voor een boost van je conditie en kracht. Deze training gaat altijd in openlucht door! Weer of geen weer, je sport buiten in het groen en ademt de zuurstofrijke lucht van het park in.

Dinsdag (20u) – Bruno

Zondag (10u30) –  Bruno

Verbetering van de lichaamshouding door versterking van de buik- en rugspieren. De pilates oefeningen zorgen voor meer lenigheid, kracht, core stabilisatie en spierbeheersing. De beste work-out om je tegen lage rugpijn te behoeden.

Donderdag (18u30) – zaterdag (10u) – Didi

Nieuwe creatie van Mano: Een swingende cardio work-out op de ritmes van Braziliaanse samba: je ontwikkelt conditie, ritmiek en voelt de warme zuiderse vibes!

Woensdag (20u30)- Mano

Tai Chi is een oude Chinese krijgskunst die nu vooral beoefend wordt om de gezondheid en ontspanning te bevorderen.Door middel van vloeiende bewegingen uit de natuur wordt gewerkt aan evenwicht, relaxatie en concentratie op het nu.

Maandag (14u)- Noella De Wechter

Yoga

Hatha Yoga: Deze traditionele yoga waaruit alle overige stijlen en variaties zijn ontstaan is een goeie vorm om mee te starten als beginner. Tijdens de hatha yogalessen worden verschillende inspannende en ontspannende houdingen afgewisseld, en dit in combinatie met bewuste ademhaling en aandachtsmeditatie. We nemen op maandagochtend de tijd om het lichaam op te warmen alvorens we de zonnegroet uitoefenen.

Maandag (9u30) – Heidi

vanaf 9/9/19 

Maandag

(9u)  -Heidi

(10u) -Heidi

Ashtanga Power Yoga

Deze krachtige en dynamische yogavorm is gebaseerd op de traditionele Ashtanga series. Ashtanga yoga bestaat uit een vaste reeks van houdingen (asana’s) die op het ritme van een diepe, bewuste ademhaling in elkaar vloeien. De warmte energie die hiermee wordt opgewekt, zuivert het lichaam en versterkt de spieren. Resultaat: een kalme geest in een soepel en gespierd lichaam.

Dinsdag (20u) – Natasha

Yin Yoga
Combinatie van de actievere houdingen van de Yang- met de zachte aanpak uit de Yin Yoga. Een mix tussen activiteit en rust. We starten met krachtige houdingen zodat we ons hoofd kunnen leegmaken en tegelijkertijd werken aan spiertonus, kracht en stabiliteit. Daarna wentelen we ons in de zachtheid en de rust van de Yin Yoga waarbij de focus ligt op het stretchen van de spieren en losmaken van het bindweefsel.
Kortom, het beste uit twee werelden: tijdens deze les wordt je fysiek uitgedaagd en kom je volledig tot rust.
Dinsdag (21u) – Natasha

Easy Flow Yoga

Een vloeiende yogales, gebaseerd op Vinyasa (yogavorm die meer nadruk legt op de ademhaling) maar zachter en rustiger.

Zaterdag (12u) -Natasha

Vanaf 9/9/19

Zaterdag (9u) – Natasha

Power Yoga Flow

Yoga Flow, energieke flow die je batterijen terug oplaadt en je heerlijk doet ontspannen. De yoga stijl is voornamelijk Vinyasa yoga gericht op vloeiende en energieke bewegingen, gecombineerd met geconcentreerde ademhaling.

Donderdag (20u30) Shana

Oefeningen uit pilates en yoga zorgen voor versterking van de spieren rond de wervelkolom, groter bewustzijn van je lichaam, meer souplesse, core stabiliteit en coördinatie.

Woensdag en vrijdag (9u30) – Katrien

Vind rust door naar je innerlijke te werken a.d.h.v. rustige bewegingen en meditatie.

zondag (11u30) – Mei Lan

Een stevige danswork-out op aanstekelijke latinomuziek, fun verzekerd!
Salsa, merengue, reggaeton, samba en cumbia wisselen mekaar af in een stevige tempo. Cardio training wordt afgewisseld met oefeningen die verwerkt worden in de gemakkelijke dans-choreografieën. Zumba is party en sport in elkaar!

Maandag (20u30) – donderdag (19u30) – zaterdag (11u) – Didi

Meer weten?

Wil je graag meer info over sporten bij @ The Park? Aarzel niet om contact op te nemen.